سلماسلما، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 1 روز سن داره

من و سلما

سلما لالا.بخش پنجم

1392/1/27 21:39
نویسنده : مرضیه
1,395 بازدید
اشتراک گذاری

تعداد زیادی از کسانی که از بیدار شدن های متعدد کودک در نیمه های شب به تنگ آمده اند، مادران شیردهی هستند که می دانند کودکشان گرسنه نیست اما نمی دانند چرا کودک دائما بیدار می شود و شیر می خواهد.

دلیل اصلی این است که شما به بالش کودکتان تبدیل شده اید!

بالشان محترم به ادامه مطلب توجه فرمایید ...

هدف این است که به کودک خود یاد بدهید بدون شیر خوردن بخوابد. یعنی باید بین آخرین نوبت شیردهی تا زمانی که کودک به خواب می رود، تا حد ممکن فاصله انداخت. اگر کودک یاد بگیرد که بدون شیر خوردن به خواب برود، کم کم یاد می گیرد که وقتی در نیمه های شب بیدار شد، خودش بدون کمک شما دوباره بخوابد.

راه های مختلفی برای آموزش خواب مستقل به کودک وجود دارد که معروف ترین و محبوب ترین آنها روش "بذار انقدر گریه کنه تا جونش درآد"! است. ( ترجمه cry-it-outزبان ) 

بذار انقدر گریه کنه تا جونش درآد:

همانطور که از اسم این متد برمیاد، روش سنگدلانه ایست که با گریه زیاد کودک همراست. این روش توسط مادران بسیار زیادی در سراسر جهان (حتی کشورهای پیشرفته) اجرا می شود و معمولا در زمان کوتاه (یک هفته) به کودک می آموزد که خودش به تنهایی بخوابد و به تبع آن بیدار شدن های نیمه شب کودک نیز ازبین می رود.

البته والدینی که این روش را برای کودکشان به کار می برند در واقع والدین سنگدلی نیستند زیرا گریه کودک در این روش هدفمند است و راهی است برای بهبود کیفیت خواب او. نکته بسیار بسیار مهم در این روش و دیگر متدهای آموزش خواب کودک، صبر، صبر و صبر است.

ابتدا باید دانست که برای اجرای این روش نباید کودک را خسته کرد، یعنی باید حدود ساعت 7 شب این روش را شروع کرد. طرز تفکر اشتباه اغلب مردم این است که اگر کودک خیلی خسته و خواب آلود باشد راحت تر می خوابد !

روتین را اجرا کنید. مثلا ساعت 7 روتین را شروع کنید. ساعت 7:20 کودک را در تختش بگذارید. کودک در این مرحله خواب آلود اما بیدار است.

کودک بلافاصله شروع به گریه می کند، از این لحظه تا 5 دقیقه زمان بگیرید و او را ترک کنید.

7:25 دقیقه به اتاق برگردید تا او را آرام کنید. به هیچ وجه نباید او را بغل کنید. فقط با او صحبت و او را نوازش کنید. دوباره او را ترک کنید و این بار تا 10 دقیقه بر نگردید.

بعد از 10 دقیقه باز به اتاق برگردید و روش قبل را تکرار کنید ... بعد 15 دقیقه و همین طور ادامه دهید تا او بخوابد.

اگر کودک بیش از حد گریه می کند روش را با فاصله زمانی 3 دقیقه، 7 دقیقه، 11 دقیقه و ... اجرا کنید.  

این روش بیش از هر روش دیگری به مقاومت شما نیاز دارد.

به طور معمول این روش بعد از 4 شب جواب می دهد، و معمولا بچه ها بعد از 20 دقیقه گریه کردن به خواب می روند. اما باز هم تکرار می کنم که هیچ کودکی مثل دیگری نیست . ممکن است کودک شما بعد از 5 دقیقه بخوابد یا ممکن است 30 دقیقه مداوم گریه کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زهره جون
28 فروردین 92 10:26

واقعا این روش اثر بدی نداره روی بچه ؟؟؟ من میتونم اینکارو بکنم ولی از اثراتش میترسممممممم
بازم ممنووووووون

یادمه یه بار یه مقاله در مورد معایب این متد خوندم. اگه دوباره پیداش کنم حتما میذارمش. به هرحال این روش معروف ترین روش خوابه و خیلی طرفدار داره
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و سلما می باشد