سلماسلما، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 1 روز سن داره

من و سلما

سلما لالا.بخش ششم

1392/1/27 21:51
نویسنده : مرضیه
498 بازدید
اشتراک گذاری

در اینجا از متدی صحبت می کنیم که جزء روش های بدون گریه ( یا بسیار کم گریه ) دسته بندی می شود. واضح است که وقتی شما آموزش خواب را شروع می کنید و باید عادت نادرست کودک را از بین ببرید ( مثلا با شیر خوابیدن ) کودک مقاومت خواهد کرد و عصبانی خواهد شد. تصور کنید خودتان باید از امشب بدون بالشتان بخوابید ! بنابراین باید بسیار صبور و مقاوم باشید.

روش فید شدن (fading)

این روش به این صورت اجرا می شود که باید به تدریج حضور خودتان را از خوابیدن کودک از بین ببرید. مثلا اگر هر شب او را بغل می کردید و تکان می دادید تا بخوابد، مدت زمان بغل کردنش را کم کنید و وقتی نزدیک خوابیدن می شود یعنی بین خواب و بیداری است او را در تختش بگذارید. اگر بیدار شد دوباره او را تا مرز خوابیدن بغل کنید اما اجازه ندهید مثل همیشه در آغوشتان بخوابد و دوباره او را در تختش بگذارید و ... به این صورت هر شب حضور خود را کم و کمتر کنید تا زمانی که کودک خودش مسئولیت خوابیدنش را به عهده بگیرد.

همانطور که میبیند اجرای این روش بسیار زمانبر است و به صبر و حوصله شما و البته به خلق و خوی کودک بستگی دارد. اما باید بتوانید این قدم را با وجود تمام مشکلاتش به درستی بردارید. بهتر است جزئیات این روش را برای خودتان یادداشت کنید تا بهبود کار را ببینید یا اگر می بینید که این روش برای شما جواب نمی دهد از آن دست بکشید.البته برای دانستن اینکه یک روش برای کودک شما مناسب است یا خیر، باید حداقل یک هفته آن را اجرا نمود.

ما 5 شبه که داریم این روش رو اجرا می کنیم. حالا دیگه سلما خودش تو جاش می خوابه، البته بعد از کلی سواری گرفتن از من و محمد. انقدر قصه می گیم و آواز می خونیم که می تونیم دو نفری یه شبکه رادیویی راه بندازیم چشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

زهره جون
28 فروردین 92 10:30
روش خوبیه ولی فکر نکنم برای ما جواب بده . با شناختی که از الینا دارم ولی خب باید تستش کنم
بازم مرسیییییییییییی

الینا که خوب می خوابه زهره! تو چرا اینا رو می خونی ؟
لیلا مامی لیلیا
27 اردیبهشت 92 16:45
منم تو فکرم بود این روش از امشب تست می کنم خدا کنه لیلیا هم کنار بیاد با تختش مرسی دوستم از اطلاعات مفیدت
پریسا
16 فروردین 94 13:52
سلام ممنون از مطالبی که گذاشتین به نطرتون رو بچه 7 ماهه هم جواب میده؟
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و سلما می باشد