سلماسلما، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 3 روز سن داره

من و سلما

کدوی قلقله زن ندیدی یه پیرزن

1392/10/3 15:43
نویسنده : مرضیه
1,431 بازدید
اشتراک گذاری

آهای اونایی که نی نی هاتون تو سن و سال دخترک من هستن ! حواستون به شعرهای عامیانه هست ؟ یادتون هست که شعرهای بچگیتون رو برای بچه تون بخونید تا فراموش نشن ؟لطفا یه دوری تو کوچه پس کوچه های بچگیتون بزنید و اگه شعر بامزه ای یادتون اومد به من یاد بدید ...من که فقط اینا رو یادمه 


1.گندم رو کی می خوره ؟ 

http://matbakhchi.blogfa.com/post-117.aspx

2.گنجشگك اشي مشي, لب بوم ما مشین
بارون مياد خيس ميشي, برف مياد گوله ميشي
ميفتي تو حوض نقاشي
خيس ميشي, گوله ميشين
ميفتي تو حوض نقاشي
كي ميگيره فراش باشي
كي ميكشه قصاب باشي
كي ميپزه آشپزباشي
كي ميخوره حاکم باشي 

3. لی لی لی حوضک 

گنجشکه اومد آب بخوره افتاد تو حوضک

این گفت درش بیاریم

این گفت طشت طلا رو بیاریم

این گفت دختر شاه رو بیاریم

این گفت پس کی درش بیاره

این یکی گفت من من کله گنده

4.دویدم و دویدم، سر کوهی رسیدم، دو تا خاتونو دیدم، یکیش به من آب داد، یکیش به من نون داد، نون رو خودم خوردم، آب رو دادم به زمین، زمین به من علف داد، علف را دادم به بزی، بزی به من پشگل داد، پشگل رو دادم به نونوا،‌ نونوا به من آتیش داد، آتیش و دادم به زرگر، زرگر به من قیچی داد، قیچی رو دادم به درزی (یا به جولا)، درزی (جولا) به من قبا داد، قبا رو دادم به ملا، ملا به من قرآن داد، قرآن رو دادم به بابا، بابا به من خرما داد، یکیش رو خودم خوردم ، یکیش افتاد به زمین، گفتم: بابا ، خرما بده، زد تو کلام افتاد تو باغچه، رفتم کلامو بیارم، آتیش به پنبه افتاد، سگ به شکنبه افتاد، گربه به دنبه افتاد. 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

سلیمه
5 دی 92 14:30
ما هم از این بازی ها زیاد با علی داریم. جمجمک برگ خزون، ننه ننه حلوا می پزه، درزی درزی درزی دمب منو می درزی؟ ، اتل متل تتوله، عمو زنجیر باف، را هم می تونی به لیستت اضافه کنی. البته ما از این بازی های خارجکی نداریم. همه چی ایرانی ایرانی!
مامان سه قلوها
7 دی 92 9:56
سلام عزیییییزم ، ممنون اومدی گلم خوشحالم کردی خدا حفظش کنه ، خیلی بامزست . سلما خانومو میگم ... آخـــــــی ، اینااااا ... من چقده این اشی مشی رو می خوندم ... چیزی یادم اومد میام میگم گلم فدات
مامان ایلیا
7 دی 92 15:13
آخیییییییی منم هرچی شعر از قدیم یادمه واسه ایلیا میخونم.ببوس اون دخمل ناز و باهوش رو
مامان سه قلوها
9 دی 92 12:42
سلام عزیز دلم ممنون همیشه میای بهم سر میزنی بازم یه کمی خرید کردم ، منتظرم مامانم اینا امشب بیان و خریدا رو انجام بدم ، من واقعا نمیتونم . همین الان کلی سنگین شدم ! بابا ایمانشون هم بچه که بوده حسابی شیطون بوده و الانم حســـــــــــــابی پر انرژی
مامان سه قلوها
9 دی 92 12:44
راستی لینک کردم که همیشه داشته باشمت
مامان ارشیا
20 دی 92 14:26
ما هم از این بازیهای قدیمی با پسرمون زیاد میکنیمعمو زنجیر باف/ بشین پاشو/ نون بیار کباب ببر/ و شعرهای یه توپ دارم قلقلی......./ تاب تاب عباسی....../چشم چشم دو ابرو....../و خیلی چیزهای دیگه.......راستی اولین بار که اومدم پیشتون وب خوبی دارین دوست داشتین بهمون سر بزنین ضمنا لینک شدین با اجازه البته
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و سلما می باشد