سلماسلما، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 28 روز سن داره

من و سلما

ماشین زمان

1392/7/1 16:37
نویسنده : مرضیه
1,212 بازدید
اشتراک گذاری

دیگه باید یاد بگیرم که کمتر تعجب کنم 

این روزها چنان با شتاب رشد می کنه که گاهی دلم برای سلمای چند روز قبل هم تنگ میشه. حیف که این لحظات تکرار شدنی نیستند اما میشه حداقل به یاد موندنی شون کرد. 

سلمای نازنینم میتونه برجی با چهار مکعب بسازه 

می تونه حلقه ها رو به ترتیب سر جاشون بذاره 

وقتی براش قصه می گم یا شعر می خونم و به کلماتی میرسیم که گفتنشون رو بلده، زودتر از من میگه . این نشون میده که سلما الان کلی شعر و قصه حفظه. 

نه تنها صدای همه حیووناتی که مامانش بلده نیشخند رو بلده، بلکه می دونه کجا زندگی می کنن و چی می خورن 

خودش دی وی دی پلیر رو روشن میکنه، بی بی انیشتین رو توش میذاره و میشینه می بینه نگران

 توی حموم خودش شیر آب رو باز می کنه و سرش رو میگیره زیرش و با دست محکم می شوره ! اصلا هم براش مهم نیست که آب سرده ماچ

و کلماتی که میگه واقعا شگفت آورن

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

باران
1 مهر 92 16:55
وای مرضیه وقتی که می گی سلما چی کار می کنه همش از خودم می پرسم طاها هم می تونه این کارارو بکنه؟ از هم سن و سالاش عقب نمونده؟ من برای پیشرفتش کاری می کنم؟ ولی خوشحالم که دخملت رو بازم بعد مدتها دیدم و چه با نمک به دوربین نگاه می کنه .... خوبه که نمی خواد دوربین رو ازت بگیره کاش می شد این دیدار حضوری بشه و از نزدیک باشه
لیلا مامی لیلیا
4 مهر 92 14:00
معمار برج ساز توپولیه مو فر فری بخورمتتتتتتتتتتتت
مامان ایلیا
5 مهر 92 12:52
آفرین خوشگل خاله.هزارماشااللهههههه.واقعا آدم میمونه این بچه ها چطور یهو جهشی انقدر پیشرفت میکنن
مامان آندیا
9 مهر 92 12:43
اولا که هزار ماشالا به این دختر ناز و خوشگل بعدم آفرین... بله مامانش دخملتو نیباید دست کم بگیری تازه مطمئن باش خیلی هنر دیگم داره نمیخواد برات رو کنه! با اون موهای فر نازش
سارا (مامان سانیار)
14 مهر 92 16:07
هزاااااار ماشالا به سلمای خوشگل و باهوش
باران
15 مهر 92 11:54
آخیش چقدر خوب شد من این دخمل خوشگل رو از نزدیک دیدم چقدر خوب تر که مامان خوبش رو دیدم در پناه خدا باشید همیشه
مامان یسنا
18 مهر 92 13:46
سلام عزیزم من یه مدتی هست که وبلاگتو میخونم و در جریان کارایی که واسه سلما انجام میدی هستم از مطالبت هم خیلی استفاده میکنم چند تا سوال داشتم.
1-از چند ماهگی واسه سلما بیبی انیشتین میذاری؟آخه همه جا همش نوشته تی وی واسه نی نی خوب نیست!منم میترسم براش بذارم.
2-الان چه کتاب داستانایی واسش میخونی؟
3-چرا زبان اسپانیایی رو بعد انگلیسی میذاری گوش کنه؟

سلام عزیزم
1. حدودا بعد از یکسالگی، سلما بی بی انیشتین می بینه. تی وی از دو جنبه عمده برای نی نی ها خوب نیست.یکی اثرات مخرب جسمی مثل ضعیف شدن چشم و کم تحرکی. یکی اثرات روانی که شامل اعتیاد به تی وی، مشاهده برنامه های نامناسب برای سن کودک، یادگیری رفتارهای نام مناسب و هزار تا سوء رفتار دیگه میشه.
حالا جواب من اینه: سلما روزانه کمتر از نیم ساعت بی بی انیشتین میبینه پس سلامت جسمیش مورد تهدید نیست. از طرفی این مجموعه زیر نظر کارشناسان و روانشناسان کودک طراحی شده بنابراین برخلاف تلویزیون فاجعه بار ملی، روان بچه رو مورد عنایت قرار نمیده !
2.راستش کتابخونه سلما الان پر و پیمون تر از کتابخونه مامانشه، منظورم اینه که کتاب های خیلی زیادی هست که براش می خونم. حتی روزنامه و مجله هم با هم می خونیم. اما بیشتر کتاب هایی رو میخرم که اینتر اکتیو باشه. یعنی سلما فقط شنونده نباشه. تو این کتاب ها لازمه که بچه برای تداوم روند داستان، یه کاری بکنه.در ضمن سروش کودکان و کیهان بچه ها هم جالب و کم هزینه هست.
3. اسپانیایی جزء برنامه روتینمون نیست. هرازگاهی کارتون ها یا اخبار اسپانیایی زبان می بینیم. انگلیسی که الان از نون شب هم واجب تره، دیدم بد نیست با یه زبان دیگه هم آشنابشه.
4. لازمه تاکید کنم که من حتی انگلیسی یا فارسی رو مستقیما با سلما کار نمی کنم... دوست دارم بچگی کنه. دلم نمی خواد همش درحال یادگیری باشه.فقط دوست دارم گوشش آشنا بشه و خودش در خلال سرگرمی یه چیزکی هم یاد بگیره
مامان یسنا
20 مهر 92 12:42
ممنون از جوابت گلم،عالی بود اسم چندتا از کتاب داستانای خوبشو که فکر میکنی برا بچه ها جذابتره بذاری، ممنون میشم چون ما تو شهرستانیم و تنوع کتاب بخصوص کودک زیاد نیست! معمولا اینترنتی میخریم.
پدرام
8 آبان 92 8:37
سلام.واااااااااای ماشاالله چه بزرگ شده قربونش برم!موهاشو عششششقه!
ندامامان فاطمه
16 فروردین 93 3:30
سلام دخمل خالهههه هزارماشالابه اینهمه هوش وذکاوتش واحسنت مرضیه جون تو واقعایه مادرنمونه ای
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و سلما می باشد