سلماسلما، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

من و سلما

بچه باید آدم باشه !

1391/12/4 16:39
نویسنده : مرضیه
539 بازدید
اشتراک گذاری

همیشه فکر می کردم بچه امو رو اصول بزرگ می کنم و اصول از نظر من یعنی این :

- بچه نباید تلویزیون ببینه

- بچه باید شب زود بخوابه

- بچه نباید شکلات و شیرینی بخوره مگر در روزهای خاص و از پیش تعیین شده، ( مثلا جمعه ها روز شیرینی و شکلات باشه)

- بچه باید کتاب خون باشه

- بچه باید موسیقی بدونه. نه اینکه یه ساز بگیره دستش و موجبات فخرفروشی پدر و مادرش رو در مهمونی ها، فراهم کنه، نه .... بچه باید موسیقی رو بفهمه.

- بچه باید بازی کنه، یعنی خیلی بازی کنه ...

- بچه باید مثل خودم میوه خور قهاری باشه

حالا سلما همون بچه است :

- سلما کارتونای انگلیسی یا اسپانیایی زبان تلویزیون رو میبینه، تازه علاوه بر دی وی دی های آموزشی که خودم براش می ذارم و برای سلما، حکم همون تلویزیون رو داره ... بگذریم که توی هرخونه ای هم پا بذاریم تلویزیون روشنه و مهم نیست که بیننده داره یا نه!

- سلما شب ها ساعت 7، 7:30 میخوابه تا 7 صبح. فکر نکنید به همین راحتی که الان گفتم. تا صبح 5، 6 بار بیدار میشه، روزهایی هم که درگیر دندون درآوردنه، اصلا نمی خوابه، کلا خواب سلما مقوله حساسیه که خودش به یه وبلاگ تخصصی نیاز داره!

عذاب میکشم وقتی بچه هایی رو می بینم که تا نیمه های شب بیدارن و پدر و مادرهایی که اصلا از این موضوع ناراحت نیستن. یعنی حتی نمی دونن که باید ناراحت باشن!

- سلما دو ماهه که غذای کمکی رو شروع کرده و هنوز خوراکی های شیرین نخورده. هیچ وقت توی فرنی اش شکر نریختم، تا حالا بیسکویت نخورده و کلا سعی کردم ذائقه اش شیرین پسند نباشه ( خودم عاشق شیرینی ام و از این بابت عذاب میکشم، یا نمی خورم و دق می کنم از هوس یا می خورم و میمیرم از عذاب وجدان )

- سلما کتاب خون قهاریه ! از دو ماهگی با کتاب آشنا شده و حالا هم سرگرمی مورد علاقه اش کتاب خوندنه

- مسلما سلما تو این سن موسیقی نمی دونه اما از زمان جنینی اش تا حالا موسیقی کلاسیک گوش کرده و امیدوارم حداقل از نظر شنوایی ، یه فرقی با بچگی ماها داشته باشه.

   چقدر سخت بودن روزهایی که تو کلاس آشنایی با موسیقی دانشگاه، عرق شرم ریختم از اینکه هیچی از تئوری موسیقی نمی دونم.

- فعلا سلما هیچ علاقه ای به اسباب بازی نداره که البته تو این سن طبیعیه. سلما و همه بچه های 6 ماه به بالا، تازه دارن دنیا رو می شناسن و می خوان کنجکاوی بیش از حدشون رو ارضا کنن با سرک کشیدن به هر جا، با لیسیدن هر چیزی و با زمین خوردن ... شاید بشه گفت بازی مناسب این سن همینه! 

- سلما لب به میوه نمی زنه ! نه سیب، نه موز ... شاید این از تبعات محدود کردن طعم شیرین باشه. چون متوجه شدم که از هیچ چیز شیرینی خوشش نمیاد. نه خرما، نه کدو حلوایی نه آلوی توی سوپ

چه میشه کرد، واقعیت زندگی با اصول من منطبق نیست دیگه ! بالاخره یکیمون باید کوتاه بیاد!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مادر
10 اسفند 91 16:12
زیاد سخت نگیر مامانششش


موافقم !
نرگس مامان باران
26 فروردین 92 14:52
سلام عزیزم
دخمل من باران مظفری تو جشنواره عکس آتلیه سها شرکت کرده ممنون میشم اگه به وبلاگمون بیایی و به لینک مستقیم آتلیه بروید و امتیاز 5 رو بهش بدید
خیلی وقتتون رو نمیگیره با تشکر



رای دادم ... بیشتر از 5 هم اگه میشد میدادم. ماشالله خیلی نازه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و سلما می باشد